برنامه ریزی

سلام؛ امروز دوشنبه هست و قرار هست با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های برنامه ریزی، همه‌چیز رو ارتقا بدیم.

وسایل مورد نیاز: یک عدد مداد و یک دفترچه یادداشت.

آماده‌اید؟

1. مهم‌ترین و بهترین کارهایی که هفته‌ی گذشته انجام دادید رو بیاد بیارید. اون‌ها رو یادداشت کنید؛ بعد نوبت چیزهایی هست که در این هفته باید ارتقا پیدا کنند. یادداشت‌شون کنید! این کار به شما یک دیدکلی می‌ده. درواقع مقدار انتظاری که باید از خودتون در این هفته داشته باشید، مشخص می‌شه.

2. ده‌تا از مهم‌ترین کارهایی که مجبور هستید در این هفته انجام بدید رو، با تاریخ انجام و میزان زمانی که برای انجام‌شون نیاز هست، زیر هم یادداشت کنید.

حالا برای هر کدام از این کارها، سه راه‌حل بنویسید. آسون بگیرید. قرار نیست موشک بفرستید فضا. فقط چیزی که به نظرتون درست میاد رو بنویسید.

3. سه مورد از مهم‌ترین کارهایی که در این هفته باعث رشد شخصی‌تون می‌شه رو یادداشت کنید.

من همیشه برای این قسمت، خواندن کتاب‌های روان‌شناسی رو می‌نویسم. باعث می‌شن دید بهتری به خودم پیدا کنم. شما می‌تونید یک تمرین تمرکز بگذارید تو برنامه. یا یک سانس باشگاه ورزشی. یا یادگرفتن یک مهارت. خلاصه هرچیزی که باعث رشد شخصی شما بشه.

4. حالا سه‌تا از کارهایی که صبح‌ها قبل از آماده شدن برای کار، می‌خواهید انجام بدید رو یادداشت کنید.

به طور مثال برای من بعد از بیدار شدن از خواب، نوشیدن یک لیوان آب، نود دقیقه ورزش و نیم‌ساعت فکر کردن به خودم و زندگی‌م هست. شما می‌تونید مدیتیشن اضافه کنید یا اصلا هر روز صبح، توی پارک پیاده‌روی کنید.

5. این هفته، اون چیزی که باعث می‌شه احساس زنده بودن و پرانرژی بودن کنید چیه؟ بنویسیدش. لیستش کنید و براش برنامه‌ریزی کنید.

می‌شه ماشینی که سال‌ها آرزوش رو داشتید بخرید، یا با خانوادتون برای پیک‌نیک به یک‌جای با صفا برید. کوه‌نوردی رو تجربه کنید یا برای بچه‌های سرطانی هدیه ببرید. هر چیزی که باعث بشه شما احساس مفید بودن، زنده بودن و وجود داشتن بکنید.


🔸 این آسون ترین راهی هست که می‌تونید باهاش برنامه ریزی کنید؛ زندگی پرشوری داشته باشید و از لحظه لحظه‌ی زندگی که فقط یک‌بار به شما اهدا شده لذت ببرید.

🔸 تهیه این برنامه، امشب، بیش‌تر از بیست‌ دقیقه از شما وقت نمی‌گیره؛ اما فردا وقتی از خواب بیدار می‌شید، اشتیاق و احساس لذتی که با شما خواهد بود، چیزی هست که زندگی شما رو تغییر خواهد داد.

🔹 فقط انجامش بدید.