write

برای داشتن یک روز هدفمند کارهای زیادی را باید انجام داد. اما مهمترین کاری که من هر روزه آن ر اانجام می دهم و نتیجه و اثر بخشی فوق العاده ای هم داشته است از این قرار است:

1)همیشه قبل خواب شبانه به مدت بیست دقیقه لیست وظایف و کارهایی را که باید برای فردا انجام شود را می نویسم، توجه کنید که تمام کارهایی که قرار هست انجام شوند که گاهی اوقات به بیش از 20 مورد می رسند!

2)برای تمام آن کارهایی که مشخص کردم زمان معینی را قرار می دهم مثلاً اگر نوشته ام که باید کتاب بخوانم حتماً مشخص میکنم که به مدت نیم ساعت این کار را انجام می هم، یا ورزش به مدت 20 دقیقه و ...

3)یک اولویت و دسته بندی برای هر کدام از کارهایم به طور مجزا در نظر میگیرم، مثلاً یادگیری تایپ ده انگشتی و یادگیری اسرار فتوشاپ در دسته کارهای کامپیوتری قرار میگیرند. اینطور دقیقاً میدانم چه کارهایی و در چه موضوعاتی را باید انجام دهم.

4)اولویت هر کدام را به ترتیب اهمیت مشخص می کنم با این روش که اگر قرار باشد به یک مسافرت بلند مدت یک هفته ای بروم کدام یک از کارهایم را انجام می دادم؟ بدین اصول تمام کارهایم به ترتیب اهمیت مرتب میشوند.

5) بعد از انکه لیست مرتب شده طبق اولویت را مشخص کردید حال باید 6 مورد از مهمترین کارهایی که باید واجب و قوری انجام شوند را مشخص کنید، بعد از انجام این 6 مورد میتوانید دوباره همین روش را پیاده سازی کنید تا تمام یا بیشتر کارهایتان به ترتیب اهمیت به پایان برسد.

* نکته پاورقی: بهتر است که بهترین زمان فکر کردن را پیدا و در آن زمان برنامه ریزی را انجام دهید. برای من آخر شب قبل از خواب خیلی راحت تر و خلاقانه تر میتوانم فکر کنم. زمان مناسب خودتان را پیدا کنید و از این روش استفاده کنید.

از این روش برنامه ریزی ده ها هزاران نفر در حال استفاده به بهترین شیوه ممکن و با بالاترین بهره وری هستند.

یک نمونه از فرم هایی که میتواند در برنامه ریزی روزانه به شما کمک کند را در زیر قرار دادم که می توانید آن را دریافت کنید.

دریافت فایل Pdf
عنوان: فرم برنامه ریزی روزانه
حجم: 841 کیلوبایت

آیا شما دوستان از روش ها بهتری استفاده میکنید؟ آن را با من و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید...